Zakończył się żmudny etap przygotowywania dokumentacji budowlanych, technicznych dysput, naukowych analiz i symulacji prawdopodobnych scenariuszy skutków gospodarowania wodą w renaturyzowanym węźle wodnym Jegrznia – Kanał Woźnawiejski. Na podstawie dokumentacji technicznych wykonanych przez Specjalistyczną Pracownią Projektową „WAGA-BART” Zbigniew Bartosik z Warszawy uzyskaliśmy w dniu 13 września 2012r od Wojewody Podlaskiego pozwolenie na budowę.
W dniu 22 października 2012r. Dyrektor Biebrzańskiego Parku Narodowego P. Roman Skąpski podpisał umowę z firmą Usługi Transportowe Budowa Dróg, Roboty Ziemne Zdzisław Czarnecki z siedzibą w Białymstoku na wykonanie drogi technologicznej, jazu i sześciu progów piętrzących na Kanale Woźnawiejskim oraz udrożnienie rzeki Jegrzni. Tym samym rozpoczął się ponad trzyletni – jak zaplanowano – trudny proces inwestycyjny przywracania dawnej funkcji rzeki Jegrzni i kształtowania odpowiednich warunków wodnych dla odwodnionych siedlisk hydrogenicznych w „Trójkącie”: Kanał Woźnawiejski – Jegrznia – Elk. Roboty ruszyły „z kopyta”. Wykonawca zorganizował we wsi Kuligi plac składowy żwiru do budowy drogi technologicznej, rozpoczęły się prace pozyskania i układania podściółki faszynowej na zaplanowanej drodze technologicznej. Jej wybudowanie umożliwi dotarcie do lokalizacji zaprojektowanych budowli piętrzących na Kanale Woźnawiejskim, ich budowę a następnie eksploatację.
Osowiec-Twierdza 8, 19-110 Goniądz
tel. +48 857380620, 857383000
fax +48 857383021
e-mail: sekretariat@biebrza.org.pl